Cum să parcurgi cu succes drumul de la angajat la antreprenor. Interviu cu Oana Teșoi, Best Chef Thermomix

angajat la antreprenor

Cum să parcurgi cu succes drumul de la angajat la antreprenor. Interviu cu Oana Teșoi, Best Chef Thermomix

Am început o serie de interviuri cu femei pe care le admir pentru curajul de a aduce transformări radicale în viața lor, pentru determinarea de a-și urma visul chiar dacă au trecut și prin momente dificile. Sunt femei cu care simt că am o legătură datorită perseverenței de a continua pe un drum spre ceea ce ne dorim, o viață împlinită. Astăzi o discuție cu Oana Teșoi, Best Chef Thermomix.

Oana Teșoi este o femeie care a decis să pornească curajos pe drumul antreprenoriatului după treisprezece ani de activitate într-o bancă. Am avut o discuție cu ea despre parcursul de la angajat la antreprenor, despre motivație, despre greutăți, despre ce ar face diferit dacă ar lua-o de la capăt. În ultima perioadă are la activ o activitate bogată, mai ales în urma pandemiei. A lansat in decembrie 2020, propriul site https://www.bestchefthermomix.ro/, unde puteți descoperi detalii si retete cu si despre Thermomix. Este creatoarea primului și singurului grup bilingv de retete bestchefthermomix.

Să o descoperim pe Oana și parcursul ei de viață.

Cine este Oana Teșoi?

Sunt mamă, soție și antreprenor. După treisprezece ani în postura de angajat, în 2019 am decis să fac o schimbare importantă în viața mea și astăzi am afacerea mea proprie.

Cum arăta o zi din viața ta de angajat?

Mă trezeam dimineața, radiografiam toată ziua, eram foarte atentă la ținută, machiaj, coafură. Eram studentă la master în Management Financiar Bancar. Am progresat rapid, nu am stat mult într-un singur loc, chiar daca am fost fidelă aceiasi banci. Mă bucuram să fac parte dintr-o corporatie, o echipă faină.

Ce notă ai da satisfacției tale înainte să decizi să pleci din bancă?

Zece. Am fost nevoită să plec deși iubeam ce făceam. Cei doi copii, naveta, programul nu îmi mai permiteau program de 9h și naveta de 2h. Căutam flexibilitate financiară și mai ales, program flexibil.

Ce te-a determinat să faci o schimbare în viața ta?

Nevoia și, poate, căutam ceva nou. Voiam să mă redescopăr. Îmi era dor de „mine” și un alt gen de plus valoare pe care îl puteam aduce.

Ce ajutor, metode ai folosit pentru a face aceasta schimbare?

La schimbarea macazului, am făcut cursuri pentru perfecționare și încă investesc în mine. Și se vede. Când faci ceea ce iți place, satisfacția și recomandările sunt fantastice. Iar un om, în viața sa, e capabil de foarte multe schimbari, având multe aptitudini.

Ce provocări ai avut în acea perioada?

Am luptat cu frica de a nu reuși, cu mine ca mentalitate fiind obișnuita să muncesc 11, 12 ore pe zi, la fel eram și ca antreprenor. Doar că, printre picături, mă ocupam și de familie. Eroare! Mi-a luat ceva până să mă relaxez. Acum totul merge de la sine, iar eu radiez bucurie și împlinire.

Ce ai fi avut nevoie în acea perioadă de tranziție? Ce ai face diferit pentru o schimbare mai eficientă și de succes?

Ar fi fost util să am un mentor sau o persoană cu experiență care să mă ghideze ca om, nu neapărat să mă învețe business sau vânzări. Doar să mă ajute cu întrebările potrivite. Cred că aș fi fost mai relaxată în fața fricii de eșec. Mereu aveam in minte întrebarea: ce le voi spune copiilor? Sunt un model pentru ele. Nu vreau să fiu privită ca o mamă casnică, însă cum să mă împart între antreprenoriat și familie când vreau să fie totul perfect și sunt unicul angajat? Pentru că de multe ori, muncesc mai mult decât o făceam în corporație.

Cum arată o zi din viața ta acum? Ce nota ai da satisfacției tale acum?

Zece. Mă trezesc dimineața, am toată săptămâna programată, există multe automatisme online. Astăzi, nu apelez la un profesionist, ci la oricâți are nevoie businessul meu. Am învățat că pot să fac totul singură dar cu ce preț? Astăzi îmi privesc copiii mândră, sunt încântată de drumul meu. La orice nevoie știu ce buton să apăs fizic sau mental și simt satisfacție pe toate planurile.

Ce provocări ai acum?

Să mă perfecționez. Să îmbunătățesc diferențiatorii mei și în timp, vreau să scriu o carte despre provocările de a fi femeie în secolul vitezei și a antreprenoriatului.

Ce ajutor ai avea nevoie acum?

Același dintotdeauna. Ghidare, susținere, consultare si clar, zona de IT și marketing. Adică, specialiștii la care apelez.

Care sunt recomandarile tale pentru cele care se gandesc sa faca o schimbare in cariera, se simt blocate, au o criza in cariera?

Minge la fileu! Despre asta va fi cartea mea. Long story short, până nu te regăsești pe tine, cum îți poți clădi viitorul? Recomand să știi CE vrei să faci, apoi DE CE și mai ales să alegi calea potrivită ȚIE și CUM vei realiza acel lucru. Este un drum plin de peripeții și satisfacții nemăsurate!

Vrei să pornești și tu pe drumul tranziției către o viață independentă, plină de satisfacții personale ? Îți propun să  discutăm cum te-aș putea sprijini. Din propria mea experiență de schimbare a parcursului profesional de la angajat la antreprenor am creat un proces funcțional pentru crearea propriului business pe care îl folosesc cu succes cu clienții mei. Programează-te aici pentru o discuție gratuită cu mine.

Sunt Adriana Radu, Career Strategist, Career & Personal Coach. Rolul meu este să sprijin femeile să clarifice și să pășească curajos pe drumul  ales, pline de încredere, pentru a-și realiza visele și a trăi o viață împlinită. După cinsprezece ani ca Manager de Resurse Umane am făcut cu success pasul spre consultanță și coaching. Clienții mei sunt profesioniști care caută să accelereze schimbarea din viața lor într-un mod care corespunde cu viziunea și valorile despre succes și împlinire.

(Visited 99 times, 1 visits today)