De ce nu am rezultate in marketing

marketing

De ce nu am rezultate în marketing?

Probabil că te-ai uitat în ultima vreme la multe webinarii sau specialiști care ți-au arătat cum să faci din afacerea ta mii și mii de euro din online.

Ca să nu mai vorbim de banii investiți în cursuri dintre care unele nu sunt încă folosite. Și de timpul pe care îl petreci implementând tot felul de tactici dar care nu îți aduc rezultatele dorite.

Realitatea este că nu ai ÎNCĂ acel marketing care să îți aducă clienți lună de lună.

Rămâi să te întrebi dacă poți face ceva pentru a avea o afacere din care să poți trăi așa cum îți dorești.

Răspunsul este DA! Citește mai departe care sunt cele mai importante motive pentru care marketingul tău nu funcționează, încă, și ce poți face pentru a avea rezultatele dorite.

1. Nu ai produsul potrivit pentru stadiul afacerii tale

Tipul de produs pe care îl vinzi trebuie să corespundă nivelului de autoritate și încredere pe care îl au clienții în tine.

Gândește-te că Tony Robbins vinde locuri la conferințe care costă în jur de 10.000 de dolari. Vinde prin pagini de vânzare, prin afiliere. De ce? Este recunoscut ca autoritate în domeniul său iar oamenii au încredere să plătească acești bani chiar dacă nu îl cunosc personal.

Paradoxal nu suma este importantă ci încrederea pe care au clienții potențiali în tine. Știu din proprie experiență că nici măcar un produs de 10 Ron nu s-a vândut pentru că eram necunoscută în nișa de carieră la începuturi.

Ce ai de făcut?

Evaluează nivelul tău pe piață și alege produsul potrivit pe care să îl vinzi.

Există 4 nivele și fiecare are produsele sale.

  • Necunoscut pe piață adică ai 1-3 clienți, sporadic, din recomandări. Produse: gratuite (ghiduri, webinarii), cu plată (programe individuale)
  • Emergent adică ai luni cu un număr de clienți variabil. Produse: gratuite (ghiduri, webinarii, provocări), cu plată (programe individuale și de grup, ebook)
  • Magnet pentru clienți adică ai clienți care vin către tine și clienți pe termen lung. Produse: gratuite (webinarii înregistrate, podcast, summit),  cu plată (programe, abonamente, produse digitale, comunitate)
  • Expert adică ești considerat referința în domeniul tău. Produse: gratuite (webinarii înregistrate, podcast, summit), cu plată (programe înregistrate, conferințe, cărți, comunitate)

Alege și creează produsele care se potrivesc nivelului tău.

2. Nu ai o listă suficient de mare de clienți potențiali din nișa ta

Poți avea cel mai bun produs dar fără audiența potrivită și într-un număr suficient, nu vei reuși să ai rezultatele pe care le dorești.

Nu te lăsa păcălit de un număr impresionant pe grupul tău de facebook sau în lista ta de email. Apropo, cea mai importantă resursă a afacerii tale este lista de emailuri. Facebook sau orice altă platformă îți închiriază spațiul dar atât. Dacă se întâmplă ceva cu aceste canale, lista ta este ceea ce îți rămâne.

Dar ai pe cine trebuie în lista ta, pe pagina și grupul tău? Dincolo de like-uri și inimioare sunt dispuși să cumpere de la tine?

Pentru a avea o listă sau urmăritori de calitate asigură-te că ai un mesaj care atrage DOAR persoanele interesate de tine și produsul tău. E mult mai ușor să vinzi celor care chiar au nevoie de tine!

Ce ai de făcut?

Răspunde la întrebarea Care este problema clientului tău care nu îl lasă să doarmă noaptea și pe care tu o poți rezolva?

Alege clienții potențiali care au posibilitatea să plătească produsele tale. Când lucram în nișa de carieră aveam posibilitatea să lucrez cu tineri absolvenți de facultate sau persoane mature, cu mulți ani de experiență profesională. Ambele categorii aveau nevoie să își găsească jobul potrivit aspirațiilor lor. Totuși doar cea de a doua își permitea serviciile unui coach.

Creează un produs gratuit care să atragă clienții potențiali interesați să rezolve problema în care ești specializat. Folosește o platformă de email marketing care să îți permită să colectezi adresele de email astfel încât să construiești o bază de date solidă. Eu folosesc Mailerlite pentru că este gratuită până la 1000 de abonați.

Construiește baza de date cu persoanele potrivite și începe să le oferi informații valoroase. Așa îți vei stabili autoritatea iar audiența ta va începe să aibă încredere în tine.

3. Nu ai un plan de acțiuni de marketing care să sprijine obiectivele de vânzare

Marketingul este cel care susține vânzările. Toate acțiunile pe care le faci trebuie să fie corelate cu obiectivele tale pentru luna respectivă.

Comunicarea pe care o faci sau evenimentele de promovare trebuie să ducă la atingerea obiectivelor de vânzare.

Ce ai de făcut?

Stabilește obiectivele de venit și de număr de clienți pentru fiecare lună până la finalul anului. În fiecare săptămână vei avea de vândut către un anumit număr de clienți.

Creează un plan editorial pe fiecar

e săptămână. Alege o temă legată de problema audienței tale și creează mesaje, newslettere și evenimente tip webinar care să ducă la vânzarea produsului tău.

Urmărește în fiecare săptămână rezultatele și compară-le cu ceea ce ți-ai propus. Astfel poți decide ce altceva mai poți face pentru a ajunge la rezultatul dorit.

Urmărește acești pași și vei descoperi că marketingul tău funcționează.

Ai nevoie de mai mult sprijin pentru implementarea strategiei de marketing care sprijină creșterea afacerii tale?

Îmi poți scrie un email la office@adrianaradu.ro sau te poți programa la o discuție direct cu mine (e gratuit!).

Spor la marketing! Ești pe drumul cel bun!

(Visited 49 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *