15 + 2 greseli comune ale afacerilor de coaching, terapie sau training

În lumea din ce în ce mai competitivă a coachilor, terapeuților și trainerilor, succesul afacerii depinde nu doar de abilitățile profesionale, ci și de acumenul de business. Experiența personală de 10 ani în construirea afacerilor online, atât a mea personal cât și ale clienților, mi-a arătat că fiecare dintre noi trecem prin aceleași etape și greșeli.

Iată mai jos cele mai frecvente 15 greșeli atunci când încerci să dezvolți o afacere bazată pe expertiză. (coaching, terapie, training, consultanță)

1.**Nu îmi este clar cine este clientul meu cu alte cuvinte nișa și avatarul

Unul dintre cele mai mari obstacole în dezvoltarea unei afaceri de succes este lipsa unei înțelegeri profunde a pieței țintă. Mulți nu își definesc clar nisa și nu identifică avatarul clienților lor. Este esențial să știi exact pentru cine oferi serviciile tale și cum îi poți ajuta în mod unic. Doar așa vei ști ce produse să creezi, cum să îți comunici identitatea brandului.

Există teama că nișarea înseamnă posibilitatea de a pierde clienți potențiali dar nu poți pierde ceva ce nu ai. Nișarea îți permite să artagi DOAR oamenii care sunt interesați de ceea ce oferi.

2. **Îmi este teamă să mă expun în social media**

Unii evită să comunice clar identitatea brandului lor, specialitatea sau cum ajută clienții, din frica comentariilor negative în  social și a eșecului. Este doar un scenariu din mintea ta.

Cei mai mulți oameni sunt preocupați de propriile probleme nu de ceea ce crezi tu, așa că nu îți fie teamă să ieși în față cu soluțiile tale. Cu siguranță vei găsi oameni care vor dori ceea ce oferi tu.

3.**Lipsa comunități tale online**

Atunci când vindem produse educaționale sau servicii, clienții ne cumpără pe noi și energia noastră. Este foarte importantă să creezi propriul tău trib de fani care să te urmărească. 

Ei sunt cei dispuși să cumpere ceea ce le oferi tu. Cei care anunță lansări de milioane de euro, au în spate comunități de mii de fani. Și tu poți ajunge la această cifră de afaceri dacă ai răbdare să îți construiești comunitatea.

4. **Nu ai o bază de date**

În era digitală mulți uită sau ignoră să își construiască o bază de date solidă. Aceasta este o resursă valoroasă pentru a menține legătura cu comunitatea ta. 

Nu uita că mesajele din social media sunt consumate pe repede înainte și sunt aproape uitate tot atât de repede precum apar. Un email îți asigură atenția cititorului pentru câteva minute.

5.**Nu ești prezent în comunități similare**

Este foarte important să colaborezi cu leaderii altor comunități.  Neglijarea afilierii cu comunitățile care au audiențe similare poate duce la pierderea unor oportunități valoroase de generare de leaduri.

Implicarea în astfel de comunități este cheia pentru creșterea afacerii tale.

femeie la birou

6**Vinzi sesiuni în loc de programe**

Mulți coachi vând sesiuni individuale, limitându-și veniturile și creând confuzie pentru clienți. Construirea de programe oferă claritate și valoare adăugată clienților, stimulând transformarea dorită.

Atunci când clientul urmează sesiuni, fără a avea un obiectiv de rezultat clar, riscă să fie dezamăgit și să nu revină pentru a treia sau a patra sesiune. Noi știm că orice transformare durează mai multe luni și necesită consecvență.

7.** Nu ai o propunere cu o valoare clară

Diferențierea de concurență este crucială în orice industrie, iar lipsa unei propuneri de valoare clară poate face dificilă atragerea și reținerea clienților. Este important să comunici unicitatea și beneficiile serviciilor tale într-un mod care să te distingă într-o piață aglomerată.

8. **Produsul nu corespunde nivelului afacerii tale pe piață**

Fiecare nivel la care te afli pe piață necesită un produs diferit. Am observat graba de a lansa un program de grup când coachul respectiv nu testase încă conceptul său în formula 1:1. Și așa apare dezamăgirea când locurile la programul de grup nu se vând.

Când ești necunoscut pe piață îți vei construi un portofoliu de produse gratuite care îți asigură creșterea bazei de date și autoritatea de expert în fața comunității. În acest stadiu vei vinde cel mai probabil pachete de sesiuni (pe care personal nu le recomand) și programe 1:1.

Ulterior, după ce ai validat conceptul și ai clienți plătitori poți începe să creezi și vinzi cu succes programe de grup.

9. **Alegerea prețurilor inadecvate**

Stabilirea prețurilor este o artă și o știință. Prețuri prea mici pot submina valoarea serviciilor oferite, în timp ce prețuri prea mari pot descuraja potențialii clienți. Este esențial să găsești un echilibru care reflectă valoarea adăugată de serviciile tale și care este accesibil pentru piața țintă.

10. **Nu ai funneluri eficiente de generare a leadurilor**

Fără un funnel bine pus la punct (flux), de la leaduri reci la leaduri fierbinți, vei pierde oportunități de vânzare. Dezvoltă funneluri eficiente care să îți aducă clienții potriviți. În funcție de nivelul autorității tale pe piață, acestea pot avea mai mulți sau mai puțini pași.

poze prezentare

11.**Model de lansare neadecvat nivelului tău în piață**

Alege un model de lansare care se potrivește nivelului tău în piață. Pe piața românească și nu numai există anumite rețete de lansare însă nu se potrivesc toate cu nivelul pe piață, cu nișa și avatarul tău sau cu personalitatea ta.

Nu toate nișele sunt la fel de profitabile deci ai nevoie de un model customizat de lansare.

12. **Lipsa unei oferte de nerefuzat**

Mulți nu știu cum să își împacheteze oferta sau ce preț să pună. Investește timp în crearea unei oferte de nerefuzat care să rezolve problemele specifice ale clienților tăi. O oferă de nerefuzat va face clientul să semneze imediat.

13. **Nu pot garanta rezultate clientului**

Este o convingere care blochează mulți coachi să meargă mai departe. Tu nu ești responsabil de rezultatele obținute de client. Ești responsabil să fii lângă el, să îi oferi instrumentele potrivite și spațiul în care poate evolua în siguranță. Rezultatele sunt ale lui în măsura în care își dă voie să meargă mai departe în acel moment.

14.**Ignorarea importanței brandingului personal**

În industria coachingului, terapiei și trainingului, brandingul personal este extrem de important. Ignorarea dezvoltării unei imagini profesionale coezive și a construirii unei reputații solide poate afecta negativ percepția clienților și succesul afacerii. Pozele, culorile, mesajele trebuie să fie adaptate audienței.

Apelează la profesioniști care au deja experiență în brandingul coachilor, terapeuților, trainerilor, care știu cum să creeze poziționeze mesajul tău astfel încât să comunice DOAR cu audiența ta.

15. **Lipsa cunoștințelor de management a unei afaceri**

Când ești soloprenor porți mai multe pălării și este necesar să înțelegi ce înseamnă să conduci o afacere.

De la buget, la planul anual al afacerii, marketing și vânzări, contabilitate și legislație, ai nevoie să înțelegi ce va determina succesul financiar al afacerii tale.

Am decis să mai adaug încă două greșeli pe care le întâlnesc foarte frecvent și care se pot evita foarte ușor.

16.**Lipsa rezilienței și a flexibilității**

Antreprenorii trebuie să fie pregătiți să se adapteze la schimbări și să învețe din eșecuri. Lipsa rezilienței și a flexibilității poate împiedica capacitatea de a naviga prin provocări și de a se dezvolta în fața adversităților.

17. ** Încerci să faci totul singur**

Am întâlnit frecvent această greșeală la mulți coachi care au renunțat la visul lor pentru că nu le-a reușit ceea ce și-au propus. A crea o afacere presupune să ai un mentor și o comunitate care te sprijină. Pierzi foarte mult timp și energie încercând să găsești răspunsurile singur chiar dacă găsești peste tot metode și rețete gratuite.

Dacă ai nevoie de suport pentru a evita aceste greșeli, îți propun să ne auzim la o discuție de evaluare a afacerii tale.

Programează-te aici la o cafea virtuală și hai să facem un plan cu ceea ce ai de făcut în 2024.

semnatura blog
(Visited 78 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *